Tuesday, January 3, 2012

ရဟန္းေတာ္မ်ား ဆြမ္းခံၾကရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္း

(တပည့္ေတာ္က ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္ပါ။ ရဟန္းသံဃာေတြ ဆြမ္းခံစားတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကို လာေမးတဲ့အခါ ...
အကိုးအကားနဲ ့တိတိက်က် မသိလို ့ မေျဖႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနပါတယ္ ။ဘုရားရွင္၏ ပညတ္ခ်က္တခုဆိုတာေတာ့ သိပါတယ္ ။ တပည့္ေတာ္ ငယ္ငယ္ကလည္း အဘိုးေျပာျပဘူးပါတယ္ ...။ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာတိက်တဲ့အေျဖကို ဘုန္းဘုန္းဆီမွာ ရႏိုင္မယ္ထင္လို ့ ေမးျမန္းေလွ်က္ထားလိုက္ပါတယ္...........ဘုရား ။ ေျဖေစခ်င္ပါတယ္ဘု၇ား.......... )

လူေတြရဲ႕ပဌမဦးစားေပး ကိစၥက၀မ္းေရးပဲမို႔ဒကာ။ လူေတြဟာ ၀မ္းေရးအတြက္ေၾကာင့္ မတရားတာေတြေရာ တရားတာေတြရာ ျပဳလုပ္မိၾကတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေပါ့ လူတစ္ရာမွာ ၈၀ေလာက္ကေတာ့ ၀မ္းေရးကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး မေကာင္းမႈေတြကို ျပဳလုပ္မိၾကတယ္။ မနက္ျဖန္ခါအတြက္ ဆန္အိုးထဲဆန္ရွိေနေသးရဲ႕လားလို႔ ေၾကာင့္ၾကမႈျဖစ္ရတယ္။ စိတ္ဆင္းရဲရတယ္။

ဆန္စပါးကိုေတြကို ေၾကာင့္ၾကစိုက္ၿပီး သိုးမွီးသိမ္းဆည္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ၾကရတယ္။ သိမ္းဆည္းထားတာရွိတဲ့သူတိုင္း ေၾကာင့္ၾကမႈျဖစ္ရတယ္။ စိတ္ဆင္းရဲမႈျဖစ္ရတယ္။ သိုးမွီးသိမ္းဆည္းထားတာ ဘာမွမရွိတဲ့သူက ေၾကာင့္ၾကမႈမရွိေတာ့ဘူး။ သူခုိးကိုလည္း ေၾကာက္စရာမလိုေတာ့ဘူး။ ဓားျပကိုလည္း ေၾကာက္စရာမလိုေတာ့ဘူး။

ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဘုရားက ကိုယ္တုိင္ခ်က္ျပဳတ္မစားရဘူးလို႔ ပညတ္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ခ်က္ျပဳတ္မစားတဲ့အတြက္ ၀မ္းေရးအတြက္ ထူးၿပီးပူပန္ေနစရာမရွိဘူး။ သိမ္းဆည္းေနစရာမလိုေတာ့ဘူး။ မနက္ျဖန္အတြက္ အိုးထဲမွာ ဆန္ရွိေနေသးရဲ႕လားဆိုတဲ့ ပူပန္မႈမ်ားလဲ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ထင္းရွာရျခင္း စတဲ့စတဲ့ ဒုကၡမ်ားမွလဲ လြတ္ကင္းသြားပါတယ္။ ``ဆြမ္းခံစားေနရတဲ့အတြက္ မာန္လဲက်သြားေစပါတယ္။ ငါဘာေကာင္ဆိုၿပီးေတာ့ မာန္တက္လို႔မရေတာ့ပါဘူး။´´

``ဥစၥာ စပါး၊ သိမ္းမထား၊ ေရွ႕ဖ်ား သမဏ ျမတ္သုခ´´ဆိုတဲ့ ရဟန္းေတြရဲ႕ ခ်မ္းသာျခင္းရွစ္ပါးထဲမွာ ဆြမ္းခံစားရတာက တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ သေဘာေပါက္ေလာက္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နည္းနည္းေလးထပ္ၿပီးရွင္းျပခ်င္ေသးတယ္။

သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးစဥ္က ေကာသလတိုင္းတစ္၀န္းလံုးမွ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ၾကတဲ့ ပုဏ္ဏားသူေဌးႀကီးေတြဟာ ``အခုေခတ္ပုဏ္ဏားေတြရဲ႕ အက်င့္သီလဟာ ေရွးေခတ္က ပုဏ္ဏားေတြရဲ႕ က်င့္စဥ္အတိုင္း က်င့္ေနၾကတာ ဟုတ္ပါရဲ႕လား´´လို႔ လာေရာက္ေမးျမန္းၾကပါတယ္။

ဘုရားရွင္က မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ ျပန္လည္ေျဖၾကားလိုက္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ပုဏ္ဏားေတြ႕က ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ ထားလို႔ ေရွးေခတ္ပုဏ္ဏားေတြရဲ႕ အက်င့္ေကာင္းေတြကို ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားေပးပါတယ္။ ``ေရွးေခတ္ပုဏ္ဏားေတြဟာ သိမ္းပိုက္မႈဘာတစ္ခုမွ မရွိေၾကာင္း ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုးကို ေစာင့္ဆည္းၾကေၾကာင္း ကာမဂုဏ္မွီ၀ဲမႈမျပဳေၾကာင္း ေဗဒင္ရြတ္ဖတ္ျခင္း ေမတၱာပြားျခင္းစတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတာမ်ားကိုသာ သိမ္းပိုက္မႈရွိေၾကာင္း ထို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္းသည္ ပုဏ္ဏားတို႔အတြက္ ေလာင္းလႈဳရန္ အိမ္ေရွ႕မွာ ဆြမ္းဦးအၿမဲခ်ထားၾကေၾကာင္း´´စသျဖင့္ ေဟာၾကားျပသေပးပါတယ္။

ဒါကိုေထာက္ရႈ႕ၾကည့္ရင္ အမ်ိဳးဇာတ္အားျဖင့္ ျမင့္ျမတ္လွပါတယ္ဆိုၿပီး မာန္မာနခက္ထန္ၾကတဲ့ ပုဏ္ဏားေတြေတာင္ ဆြမ္းခံစားၾကတယ္ဆိုတာ သိရပါတယ္။ ရေသ့တို႔ ပေစၥကဗုဒၵါတို႔ ဆြမ္းခံစားတာကေတာ့ အမ်ားသိၿပီးသားမို႔ ထူးၿပီးေျပာျပမေနေတာ့ပါဘူး။ သူေတာ္ေကာင္း သူျမတ္ေလာင္းမွန္ရင္ ဆြမ္းခံစားၾကတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဆြမ္းခံစားတာဟာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားရဲ႕ ထံုတမ္းစဥ္လာ ဓမၼတာပါ။

``သူရာ ေသာက္ထုတ္၊ ေသတင္းကုတ္၊ ပ႑ဳတ္ ဘိကၡဳမ၊ ပ်ိဳးႀကီးေဂဟာ ျပည့္တန္ဆာ လင္ကြာမုဆိုးမ၊ ဤေျခာက္အိမ္တြင္ အကၽြမ္းတ၀င္ ဆြမ္းလွ်င္မခံရ´´..တဲ့။

ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ဆြမ္းခံရာမွာလဲ က်င့္၀တ္နဲ႔အညီ ဆြမ္းခံၾကရတယ္။ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ လကၤာေလးရဲ႕ ဆိုလိုရင္းက ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ``အရက္ဆိုင္ အေျခာက္ရဲ႕အိမ္ (မိန္းမက ေယာက်ာၤးစိတ္ေပါက္တာလဲ အက်ံဳး၀င္ပါတယ္) ဘိကၡဳနီမေက်ာင္း (အခုေခတ္ သီလရွင္ေက်ာင္း) အပ်ိဳႀကီးရဲ႕အိမ္ ျပည့္တန္ဆာမအိမ္ မုဆိုးမရဲ႕အိမ္(လင္ေသလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ လင္နဲ႔ကြဲေနတာပဲျဖစ္ျဖစ္) ဆိုတဲ့ အိမ္ေျခာက္အိမ္ကို ဆြမ္းခံမ၀င္ရဘူးလို႔ ပညတ္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းကိုထြက္ေလာင္းရင္ေတာ့ ခံယူလို႔ရပါတယ္။ ထိုင္အိမ္အျဖစ္တာ မ၀င္ေကာင္းတာပါ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ကိုယ္ဆြမ္းခံေနတဲ့အိမ္က လူေတြကို ေဗဒင္ေဟာျခင္း ေဆးကုျခငး္စတဲ့ အေနသန၂၁ပါးကိုလဲ ျပဳလုပ္မေပးရပါဘူး။ ဒါေတြကို ျပဳလုပ္ေပးတဲ့ရဟန္းေတြကို ``အမ်ိဳးဖ်က္ရဟန္းေတြ´´လို႔ ဘုရားရွင္က ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုေရွာင္ၾကဥ္စရာေတြ ေရွာင္ၿပီး တရားသျဖင့္ ရလာတဲ့ဆြမ္းကိုမွ `ဓမၼိယလာဘ္´လို႔ေခၚပါတယ္။ ဓမၼိယလာဘ္ကိုေတာင္မွ ပစၥေ၀ကၡဏာမဆင္ျခင္ပဲ သံုးေဆာင္ခြင့္မျပဳခဲ့ပါဘူး။ ပစၥေ၀ကၡ ဏာမဆင္ျခင္ပဲ သံုးေဆာင္ရင္ အျပစ္ရွိပါတယ္။ (အခုေခတ္ ဆြမ္းခံအိမ္ကို ႏွစ္လံုးသံုးလံုး ေပးေနသူမ်ား ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကပါေစ)

ဒါေၾကာင့္ ``အျပစ္ကင္းကြာ၊ ဆြမ္းကိုရွာ၊ ဤမွာ သမဏ ျမတ္သုခ´´လို႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ တိပိဋကဓရ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးက လကၤာစပ္ဆိုခဲ့တာပါ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေလာကမွာ ေတာင္းျခင္းႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ``ယာစကာ(သူေတာင္းစား)တို႔၏ ေတာင္းျခင္းႏွင့္ အရိယာတို႔၏ေတာင္းျခင္းပါ။ ယာစကာတို႔၏ေတာင္းျခင္းကေတာ့ ေပးပါကမ္းပါ သနားပါနဲ႔ လိုခ်င္တာကို ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုကာ ေတာင္းခံၾကပါတယ္။´´

``အရိယာတို႔ေတာင္းျခင္းဆိုတာက အရိယာအရွင္ျမတ္ေတြဟာ အိမ္ေပါက္ေစ့ရပ္ေတာ္မူၾကပါတယ္။ ဘာလိုခ်င္တယ္လို႔ ႏႈတ္ကဖြင့္မေျပာပါဘူး။ အိမ္ရွင္ကထြက္ၿပီး အရွင္ဘုရား ဘာအလိုရွိပါသလဲလို႔ ေလွ်ာက္ထားမွ အလိုရွိတာကို ျပန္လည္မိန္႔ၾကားတာပါ။ အဲလိုမေလွ်ာက္ပဲ တစ္ခုခုေလာင္းရင္လဲ ေလာင္းတာယူၿပီး ထြက္ခြာသြာတာပါပဲ။ ခ်ိဳတယ္ ခ်ဥ္တယ္ ပူတယ္ ငန္တယ္ စပ္တယ္ မေကာင္းဘူး ေကာင္းတယ္လို႔ ဘာတစ္ခုမွ မေျပာဆုိပါဘူး။ လႈဳတာကိုယူၿပီး ျပန္သြားတာပါ။´´

ယာစကာတို႔ႏွင့္ အရိယာတုိ႔ရဲ႕ ေတာင္းတဲ့ေနရာမွာ ကြာျခားခ်က္ကေတာ့ အဲဒါပါပဲ။ေနာက္တစ္ခုက ``ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ေဆြမ်ိဳးမေတာ္ရင၊္ အလိုရွိတာကို လာေရာက္အလႈဳခံပါလို႔ ေလွ်ာက္မထားရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲရင္းႏွီးေနပါေစ ဘာလိုတယ္ လႈဳပါလို႔ အလႈဳမခံေကာင္းပါဘူး။´´

လက္မေၾကာမတင္းလို႔ လုပ္မစားခ်င္လို႔ ဆြမ္းခံစားၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆြမ္းခံစားတဲ့အတြက္ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ကင္းကြာသြားလို႔ မာန္မာနကို က်သြားေစလို႔ ဆြမ္းခံစားၾကရတာပါ။

................................................အရွင္ေခမာနႏၵ(မိုးသု-မႏၱေလး)

0 comments:

Post a Comment