Friday, January 6, 2012

ရည္းစားေတြကုိ ေျပာမျပရေသးတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕သစၥာ

(အရွင္ဘုရား တပည္႔ေတာ္

သိခ်င္တဲ႔မရွင္းတာေလးေတြကိုေမးခြင္႔ၿပဳေတာ္မူပါဘုရား.........အေဟာသိကံဆိုတာ

ဘာလဲ အဟာသိကံဆိုတာ ဒုတိယဘ၀နဲ႔ တတိယဘ၀မွာသာအက်ိဴးမေပးပဲ

သံသရာမွာေတာ႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ၿပန္လည္အက်ိဴးေပးမည္႔ကံလား ဒါမွမဟုတ္ရင္

ဘယ္ေသာအခါမွ အက်ိဴးေပးခြင္႔မရွိေတာ႔တဲ႔

ကံလားဆိုတာသိခ်င္ပါတယ္ဘုရား.........)

ကုသိုလ္ကံပဲျဖစ္ျဖစ္ အကုသိုလ္ကံပဲျဖစ္ျဖစ္ (၁)ဒီလက္ရွိပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာပဲအက်ိဳးေပးႏိုင္မယ့္ကံ=ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနီယကံ။ (၂)ဒုတိယဘ၀၌ အက်ိဳးေပးႏိုင္မယ့္ကံ=ဥပပဇၨေ၀ဒနီယကံ။ (၃)တတိယဘ၀မွစ၍ နိဗၺာန္ေရာက္မည့္ ဘ၀တိုင္းေအာင္ အၾကားအၾကားေသာ ဘ၀တို႔၌ သင့္ေတာ္မည့္ဘ၀တစ္ခုတြင္ အက်ိဳးေပးႏိုင္မယ့္ကံ= အပရာပရိယေ၀ဒနီယကံရယ္လုိ႔ ကံသံုးမ်ိဳးရွိတယ္။

ပစၥပၸဳန္ဘ၀မွာအက်ိဳးေပးႏိုင္တဲ့ ကံဟာ ပစၥဳပၸဳန္ဘ၀မွာ အက်ိဳးမေပးလိုက္ႏိုင္ဘူး အက်ိဳးေပးဖို႔အတြက္ အခြင့္အေရးမရလို႔ အက်ိဳးမေပးလိုက္ႏိုင္ဘူးဆုိ၇င္ အဲဒီကံဟာ အေဟာသိကံျဖစ္သြားၿပီ။ သူဟာ လက္ရွိဘ၀မွာ အက်ိဳးေပးရမွာကို အက်ိဳးမေပးလိုက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ဒုတိယဘ၀မွာျဖစ္ျဖစ္ တတိယဘ၀မွစ၍ နိဗၺာန္ေ၇ာက္သည့္တုိင္ေအာင္ အၾကားအၾကားေသာ သင့္ေတာ္ရာဘ၀တစ္ခုခုမွာျဖစ္ျဖစ္ သူဟာ အက်ိဳးမေပးေတာ့ဘူး။

ဆုိပါေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဒီဘ၀မွာ ေသခ်ာေပါက္ ထီေပါက္မယ့္ကံပါလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ ထီမထိုးတတ္ေသးတဲ့အရြယ္ ကေလးဘ၀မွာ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ေသသြားခဲ့တယ္ဆုိရင္ အဲဒီေပါက္မယ့္ကံဟာ အေဟာသိကံ=အက်ိဳးမေပးႏိုင္ေတာ့တဲ့ ကံျဖစ္သြားၿပိ။ အဲဒီကံဟာ ဒီဘ၀မွာပဲ ၿပီးသြားၿပီ။ ေနာက္ထပ္ဘ၀ေတြကို လုိက္ၿပီးေတာ့ အက်ိဳးေပးမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။

ဒုတိယဘ၀နဲ႔ တတိယဘ၀မွစ၍ နိဗၺာန္ေရာက္သည္တုိင္ေအာင္ အၾကားၾကားေသာ ဘ၀တစ္ခုခုမွာ အက်ိဳးေပမယ့္ကံဟာလဲ အေဟာသိကံ=အက်ိဳးမေပးႏိုင္ေတာ့တဲ့ကံ ျဖစ္သြားတတ္တာပဲ။

အရွင္အဂၤုလိမာလာေထရ္ရဲ႕ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္ၾကည့္လိုက္ေပါ့။

သူဟာ ခုိးသူႀကီးအျဖစ္နဲ႔ လူေတြကိုသတ္တယ္။ သူ႔ဘ၀မွာ လက္ရွိဘ၀မွာ အက်ိဳးေပးမယ့္ကံ ဒုတိယဘ၀မွာအက်ိဳးေပးမယ့္ကံ တတိယဘ၀မွစ၍ သင့္ေတာ္တဲ့ဘ၀မွာ အက်ိဳးေပမယ့္ကံရယ္လုိ႔ ကံသံုးမ်ိဳးလံုးကို ျပဳမိထားတယ္။

ဒါေပမယ့္သူဟာ ရဟႏၱာျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ ရဟႏၱာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒုတိယဘ၀ တတိယဘ၀ဆုိတာေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ဒုတိယဘ၀နဲ႔ တတိယဘ၀မွာ အက်ိဳးေပမယ့္ကံေတြဟာ အေဟာသိကံ=အက်ိဳးမေပးႏုိင္တဲ့ ကံျဖစ္သြားတယ္။

လက္ရွိဘ၀မွာအက်ိဳးေပမယ့္ ကံေတြကေတာ့ သူ႔ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး အက်ိဳးေပးသြားခဲ့တယ္။ အရွင္အဂၤုလိမာလာက လမ္းထဲကို ဆြမ္းခံသြားေနတယ္။ အိမ္ေပါက္၀က ေခြးကို ခဲနဲ႔ပစ္တာေတာင္မွ ေခြးမမွန္ပဲ ခဲက လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းၿပီးေတာ့ အရွင္အ၈ၤုလိမာလာကိုပဲ မွန္တယ္။ ဒီေလာက္ထိေအာင္ကို ပယ္ပယ္နယ္နယ္ အက်ိဳးေပးသြားတယ္။

ဒီေလာက္ဆုိရင္ေတာ့ အေဟာသိကံအေၾကာင္းကို နားလည္ေလာက္ၿပီးလို႔ထင္ပါတယ္။ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာက်မ္းစာနဲ႔ သၿဂၤိဳဟ္ဘာသာဋီကာက်မ္းစာမွာ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါ။

(ေနာက္တစ္ခုကေတာ႔ လူမွုေရးကိစတစ္ခုပါဘုရား အဲဒါက တပည္႔ေတာ္မသည္

အိမ္ေထာင္မက်ေသးတဲ႔ အတြက္ ရည္စားထားၿခင္းသည္ ကြဲၿပဲၿခင္း စတာေတြက

ေဖာက္ၿပန္မွုလို႔ယူဆလို႔ရပါလားဘုရာ.း.....တပည္႔ေတာ္မရဲ႔အယူအဆကေတာ႔

အိမ္ေထာင္က်ၿပီး တရား၀င္လက္မွတ္ထိုးၿပီးမွသာ

လင္ေယာက္်ားအေပၚသစာရွိရွိေပါင္းသင္းမည္ဟု ဆုံးၿဖတ္ထားပါတယ္ လက္မထပ္ခင္

အိမ္ေထာင္မက်ခင္ မွာ ကိုယ္႔ဘ၀အတြက္

သင္႔ေတာ္တဲ႔လူကို တန္းစီထားၿပီး ေရြးခ်ယ္တာ ဒါမွမဟုတ္

ခုေခာတ္စကားအရဆိုရင္ေတာ႔ ရည္းစာမ်ားတယ ္ေၿပာခ်င္ေၿပာႀကမွာေပါ႔ ဒါေပမယ္႔

အိမ္ေထာင္က်ၿပီးရင္ေတာ႔ သစာရွိရွိေပါင္းသင္းဖို႔ ဆုံးၿဖတ္ထားၿပီးသားပါ

အဲဒါေရာ အၿပစ္ၿဖစ္လား ကိုမခ်စ္ေတာ႔တဲ႔လူနဲ႔ ဆက္မေပါင္းခ်င္ေတာ႔ရင္

အဆက္ၿဖတ္တာေရာ.......အကုသိုလ္ေၿမာက္ပါသလား ဒါမွမဟုတ္

သည္းခံၿပီး ဆက္ေပါင္းဖို႔လား ရွုပ္ေထြးလြန္းလွတဲ႔အတြက္

ဘာသာေရးနဲ႔ပဲသင္႔ေတာ္ေအာင္ အဆုံးအၿဖတ္ေပးေတာ္မူပါဘုရား)

တရား၀င္ အၾကင္လင္မယားမျဖစ္ေသးခင္ ရည္းစားဘ၀မွာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ လမ္းခြဲလိုက္တာေတြဟာ ဘာသာေ၇းအရဆုိရင္ေတာ့ ေဖာက္ျပန္မႈမဟုတ္ပါဘူး။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရည္းစားမ်ားတာဟာ အျပစ္ျဖစ္သလားဆိုတာကေတာ့ က်ယ္ျပန္႔သြားၿပီ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀မွာ ဘာသာေရးရယ္ ယဥ္ေက်းမႈရယ္ဆုိၿပီးေတာ့ အဓိကအုပ္စိုးထားတဲ့အရာ ႏွစ္ခုရွိတယ္။

ဘာသာေရးအရ ရည္းစားမ်ားတာဟာ အျပစ္မရွိဘူး။ ပိုၿပီး တိက်ေအာင္ေျပာရရင္ ငရဲက်ေလာက္တဲ့ အျပစ္မရွိဘူး။ ခၽြင္းခ်က္အေနနဲ႔ေတာ့ မယားရွိလင္ေတြကိုေတာ့ ေရွာင္ေပါ့။ မယားရွိလင္နဲ႔ဆုိ၇င္ေတာ့ ငရဲအုိးမွာ ခ်ိဳးကပ္ဖို႔သာ ေတြးထားလိုက္ပါ။

ဦးဇင္းတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈဟာ ကိုးကြယ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ထက္ပိုၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ တင္းက်ပ္တယ္။ ဘာသာေရးက ရည္းစားမ်ားတာ အျပစ္လုိ႔ မသတ္မွတ္ေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈက အျပစ္လို႔သတ္မွတ္ထားတယ္။ ရည္းစားမ်ားတဲ့ မိန္းမကို ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈက မိန္းမေကာင္းအျဖစ္ မသတ္မွတ္ဘူး။ ရည္းစားတစ္ေထာင္ လင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ဆုိတာ အပ်က္မေတြေျပာတဲ့ စကားလို႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈက သတ္မွတ္ထားတယ္။

အပ်ိဳဘ၀ကေတာင္ စပ္စလူးထ ေပြလိမ္ရႈပ္ေနတဲ့မိန္းမဟာ အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀မွာလဲ ဒီလိုပဲေနမွာပါလို႔ ေတြးတတ္ၾကတယ္။ သားရွင္ေတြက သူတို႔သားေလးေတြနဲ႔ မေပးစားခ်င္ၾကဘူး။ အသုိင္းအ၀ုိင္းထဲမွာ မ်က္ႏွာငယ္ရတယ္။ ဘယ္သူ႔သမီးကေတာ့ ဘယ္လိုတဲ့ဆိုၿပိး မိဘေမာင္ဖြားေတြဟာ ကိုယ့္ကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အတင္းစကားအဆိုခံရတတ္တယ္။ ဒါေတြက ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈက ေပးတဲ့အျပစ္ေတြေပါ့။

ဘာသာေရးအရ အျပစ္မရွိဘူးဆုိေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈအရ အျပစ္၇ွိတယ္။ ဘာသာေရးအရ အျပစ္မရွိဘူးဆုိတာက တြဲရံုသက္သက္ဆုိ၇င္ေတာ့ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ေျပာတာပါ။ နယ္ကၽြံရင္ေတာ့ ဘာသာေရးအ၇လဲ အျပစ္ရွိပါတယ္။

ဒီေတာ့ ကိုယ္အမွန္တကယ္ လက္ထပ္ႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆတဲ့သူ႔ကိုသာ ေလ့လာတဲ့အေနနဲ႔ လက္ခံၿပိးေတာ့ တြဲၾကည့္ပါ။ လူတကာတုိင္းကို လက္ခံၿပီးေတာ့ တြဲမေနပါနဲ႔။ ကိုယ္ေလ့လာခ်င္လို႔ လက္ခံတြဲၾကည့္တဲ့ ဦးေရဟာ အတတ္ႏုိင္ဆံုး လက္သံုးေခ်ာင္းထက္ မမ်ားပါေစနဲ႔။

“ငါ့ကို လူအမ်ားမွတ္မေနနဲ႔ သံုးတံုးစားၿပီးကထဲက မင္းငါ့ကိုေကၽြးတာ မစင္ေတြဆိုတာ သိတယ္”ဆုိတဲ့ သူမ်ိဳးလဲ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။

ကဲဒီေလာက္ဆုိ၇င္ေတာ့ အေျဖက အဆင္ေျပေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။ မရွင္းတာ နားမလည္တာပါရင္ ထပ္ေမးေပါ့။

…………………………………………………………………………………………………မိုးသု(မႏၱေလး)

0 comments:

Post a Comment