ဒီအခါမွာ သဂၤဇာဆရာေတာ္ႀကီးက ပံုျပင္ ဥပမာေတြနဲ႔ ရွင္းျပေတာ္မူခဲ့တယ္။ ဒါလဲ ျငင္းခုန္မႈက အဆံုးသတ္မသြားခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ပို္င္က်ေတာ့ သဂၤဇာဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဒီကိစၥကို မၾကာမၾကာ လာလာေလွ်ာက္ေနၾကေတာ့ ရွင္းျပေနလဲ ေမာရံုပဲအဖတ္တင္တယ္လို႔ သေဘာထားၿပီးေတာ့ ခပ္ရြတ္ရြတ္ပဲ အေျဖေပးေတာ့တာမ်ားတယ္။
သဂၤဇာဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ပံုျပင္ေတြထဲက တစ္ခုေလာက္ ဗဟုသုတရေအာင္ ေျပာျပေပးမယ္။
အခါတစ္ပါး သဂၤဇာဆရာေတာ္ႀကီးသည္ တပည့္ရဟန္းမ်ားစြာျဖင့္ ဟသၤာတၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူလာပါတယ္။ ထိုအခါမွာ ဒြါရဂိုဏ္း၀င္ဒကာမ်ားက `` အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ အ႒ကတာက်မ္းမ်ားကို အကိုးအကားျပဳၿပီး ဒြါရကမွန္ပါတယ္လို႔ ရပ္တည္တာကို `လူေမႊလူၾကြား ဒြါရသမား´ ဟု အေျပာခံရပါသည္´´ လို႔ ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။
အဲဒီအခါမွာ ``ဒကာတုိ႔ေတြဟာ `ဟင္းတစ္ခြက္ ေတာက္ဘက္ကခ်ိဳ´ဆိုသာလို အပိုစကားေျပာၾကတယ္။ ေဂါတမဘုရားတစ္ဆူတည္း ေဟာၾကားသည့္ တရားေတာ္က်မ္းဂန္မွာ ကံႏွင့္ဒြါရ ႏွစ္ဌာနႏွစ္ပါး ကြဲျပားသည္မဟုတ္။ ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလံုး ေစာင့္သံုးျခင္းမရွိ မိမိိတို႔ သေဘာအတုိင္း ဂိုဏ္းကြဲျပဳလုပ္၍ အမႈရႈပ္စကားေျပာၿပီး အကုသိုလ္ပြားၾကသည္။ ဒကာတို႔စကားအရ အတၱဟိတ ပရဟိတ သာသနာ႔အက်ိဳး သယ္ပိုးရြက္ေဆာင္လ်က္ ေကာင္းေအာင္က်င့္ပါ၏လို႔ ဆိုေသာ္လည္း `မိုးေပၚကို ေျခကန္အိပ္ေသာ တစ္တီတူးငွက္´ကဲ့သို႔ ရွိေခ်သည္။ ငွက္ယုတ္တစ္တီတူးသည္ သူတို႔စိတ္ကူးအလိုမွာ မိုးၿပိဳမည္စိုးရိမ္သည့္အတြက္ ေျခႏွစ္ဖက္ကို ေကာင္းကင္သို႔ ေထာင္လ်က္ (ကန္လ်က္) ညဥ့္အခါမွာအိပ္ျခင္းသည္ သူတို႔စိတ္ကသာ ေက်းဇူးမ်ားသည္။ သူတို႔ျမည္သံကို ၾကားလွ်င္ လူတို႔သည္ `ဖြဟဲ့ လြဲေလ ဖယ္ေလ´ဟု ဆိုၾကသည္။ အဲဒီလိုပဲ မင္းတို႔မွာလည္း ဒြါရဘက္ကေနထားလို႔ အက်ိဳးမ်ားသည္ ထင္ေသာ္လည္း လူျမင္တုိင္း ကဲ့ရဲ႕ခံရလ်က္ `ဖြဟဲ့ လြဲေလ ဖယ္ေလ´ ျဖစ္မွာပဲ ဒကာတုိ႔။ ကံေသာ ဒြါရေသာ ဘယ္လိုပင္ေျပာေသာ္လည္း ေယာနိေသာမနသိကာရ စိတ္ေကာင္းရွိၾကသည္မဟုတ္။ ရႈတ္ခ်ပစ္တင္ ျမင္ေယာင္သိေယာင္ လူေတာ္ေယာင္ျဖင့္ ေရွ႕ေဆာင္ေသာ မာယာသာေဌယ်တရားတို႔သည္ အမွားသာ မွတ္ရမည္။
၀ိ၀ါဒံ ဘယေတာ ဒိသြာ၊ အ၀ိ၀ါဒဥၥ ေခမေတာ။
သမဂၢါ သခိလာ ေဟာထ ဧသာ ဗုဒၶါန သာသနံ။
၀ိ၀ါဒံ-စရိုက္မမွန္ အမိုက္ဥာဏ္ႏွင့္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြား အျငင္းအခံုမ်ားကို၊ ဘယေတာ- ဆူးေပၚဖက္က် ပမာဏျဖင့္ ဧရာမေဘးႀကီးဟူ၍၊ ဒိသြာ- ျမင္ေသာေၾကာင့္၊ အ၀ိ၀ါဒဥၥ- ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြား အျငင္းအခံုမမ်ားျခင္းကိုလည္း၊ ေခမေတာ- ေဘးရန္မရွိ မစြန္းၿငိဟူ၍၊ ဒိသြာ- ျမင္ေသာေၾကာင့္၊ သမဂၢါ- ညီညြတ္ေသာအားရွိၾကကုန္သည္၊ သခိလာ- ခ်ိဳသာေျပျပစ္ က်စ္လစ္ေသာ စကားရွိၾကကုန္သည္၊ ေဟာထ- ျဖစ္ၾကကုန္ေလာ၊ ဧသာ- ဤသို႔ ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွလံုးသံုးပါးလံုးကို ေစာင့္သံုးေနထိုင္ၾကျခင္းသည္၊ ဗုဒၶါနံ- သစၥာသိျမင္ ဘုရားရွင္တို႔၏။ အႏုသာသနံ- အဆံုးအမေတာ္တည္း။
ဤကဲ့သို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္မ်ားကို ေထာက္ထားၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ကို ႏွစ္ျဖားႏွစ္ပို္င္း ႏွစ္ဂိုဏ္းႏွစ္ပကၡ ကြဲျပားျခင္းမရွိရေအာင္ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းထားၿပီးေတာ့ ေနၾကရမည္´´လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးဆိုလိုရင္းက ဘုရားေဟာမွာ ကံႏွင့္ဒြါရဆိုတာ အတူတူပဲ။ ဘာမွခြဲျခားၿပီးေတာ့ ေျပာေနစရာမလိုဘူး။ မင္းတို႔ဆရာဘုန္းႀကီးက သူ႔ကုိ စာေပပိဋကတတ္ကၽြမ္းတယ္ဆိုတာ လူသိေစခ်င္လို႔ ခြဲၿပီးေျပာေနတာ။ ဘာမဟုတ္တာေလးနဲ႔ ဘုရားသာသနာကို မကြဲၾကေစနဲ႔လို႔ ေျပာလိုရင္းျဖစ္ပါတယ္။ (ကံႏွင့္ဒြါရ ဘယ္လိုတူတာလဲဆိုတာကို မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဥပမာခန္း၌ ထင္စြာျပပါအ့ံ)
.........................................................................................................မုိးသု(မႏၱေလး)
0 comments:
Post a Comment