Friday, January 20, 2012

အေျခခံဗုဒၶဘာသာပို႔ခ်ခ်က္(အပိုင္း-၈)

ဦးဇင္းတို႔ ဒီေန႔ေတာ့ ကံဒြါရကို အဆံုးသတ္မွ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ကံဒြါရကို ေတာ္ပါေတာ့ ေရွ႕ဆက္ေပးပါေတာ့လို႔ တစ္ေယာက္က လာေျပာတယ္။ ဦးဇင္းကလဲ ဒီသင္တန္းက ရက္ကန္႔သတ္ထားတဲ့ သင္တန္းမဟုတ္တာကတစ္ေၾကာင္း သင္တန္းသူသင္တန္းသားေတြဟာ ကေလးမဟုတ္တာက တစ္ေၾကာင္းမုိ႔ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေျပာျပေပးလို႔ရသေလာက္ ဗဟုသုတအျဖစ္ စပ္မိစပ္ရာ သမိုင္းေၾကာင္းေလးေတြပါ ထည့္ေျပာေပးတာပါ။ ကဲ စာဆက္ၿပီးသင္ၾကတာေပါ့..။

ဘာသာေရးအေမးအေျဖေလာကမွာ ၂၁ရာစုရဲ႕ အရွင္နာဂေသနလို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚ ဂုဏ္ျပဳျခင္းကို ခံရတဲ့ ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ၾသ၀ါဒါစရိယ ျမန္မာစာၾသ၀ါဒါစရိယ တည္ေတာဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၱေဒ၀ိႏၵာဓိပတိကလဲ ကံဒြါရႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ အဆံုးအျဖတ္ေပးခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒီအဆံုးအျဖတ္ေလးကို ၿပီးေအာင္ေျပာၿပီးေတာ့ ကံဒြါရအေၾကာင္းကို ရပ္လိုက္ၾကတာေပါ့။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အဆံုးအျဖတ္တိုင္း ေျပာေနရင္ ေနာက္တစ္ပတ္ဆက္သြားမွာမို႔ လိုရင္းေလာက္ကိုပဲ ေကာက္ႏႈတ္ၿပီးေျပာၾကရေအာင္ပါ။

``တတၳ အကုသလံ ကာယကမၼံ ၀စီကမၼံ မေနာကမၼေဥၥတိ ကမၼဒြါရ၀ေသန တိ၀ိဓံ ေဟာတိ တဲ့ကြယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ထိုေလးပါးေသာ ကံတို႔တြင္ အကုသိုလ္ကံသည္ ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံဟူ၍ ကံ ဒြါရႏွင့္စပ္ေသာအားျဖင့္ သံုးပါးအျပားရွိသည္လုိ႔ ဆုိတယ္။ သည္ေနရာမွာ ကံႏွင့္ ဒြါရ ဘယ္လိုစပ္တာတုန္း ဆုိတာကို သၿဂိၤဳလ္က်မ္းမွာ အက်ယ္ဖြင့္ျပေပးထားသကြယ့္။´´

``ဖြင့္ျပပံုက သည္လိုကြယ့္..၊ ပါဏာတိပါတ အဒိႏၷဒါန ကာေမသုမိစၧာစာရဆိုတဲ့ ဒုစရိုက္တရား သံုးပါးတို႔ဟာ ကာယ၀ိညတ္လို႔ေခၚဆိုရတဲ့ ကာယဒြါရမွာ အျဖစ္မ်ားလို႔ `ကာယကံ´ေခၚပါတယ္တဲ့။ မုသာ၀ါဒ ပိသုဏ၀ါစာ ဖရုသ၀ါစာ သမၹပၸလာပဆိုတဲ့ ဒုစရိုက္တရားေလးပါးဟာ ၀စီ၀ိညတ္လို႔ဆိုရတဲ့ ၀စီဒြါရမွာ အျဖစ္မ်ားလို႔ `၀စီကံ´လို႔ ေခၚပါတယ္တဲ့။ အဘိဇၥ်ာ ဗ်ာပါဒ မိစၧာဒိဌိလို႔ဆိုတဲ့ ဒုစရိုက္တရား သံုးပါးဟာ မေနာဒြါရမွာ အျဖစ္မ်ားလို႔ `မေနာကံ´လို႔ ေခၚဆိုပါတယ္တဲ့။ ´´

``ဒြါရဟာ အေၾကာင္းတရားျဖစ္တယ္။ ကံဟာ အက်ိဳးတရားျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးဆိုတာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ဆက္စပ္ေနတယ္။ အေၾကာင္းကိုဆုိလည္း အက်ိဳးကိုရတယ္။ ဒါကို နည္းေလးဆယ္မွာ နာနႏၱရိကနည္းလို႔ေခၚတယ္။ အက်ိဳးကိုဆိုလည္း အေၾကာင္းကိုရတယ္။ ဒီဟာကိုေတာ့ နည္းေလးဆယ္မွာ အ၀ိနာဘာနည္းလို႔ဆိုတယ္။´´

ဒါေၾကာင့္ ကံနဲ႔ရွိခိုးခိုး ဒြါရႏွင့္ရွိခိုးခိုး အားလံုးမွန္တယ္လို႔ ဆိုလိုက္တာေပါ့ကြယ္။ (အက်ယ္သိလိုပါက တည္ေတာ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ယေန႔ဗုဒၶ၀ါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အမွတ္စဥ္(၄) စာမ်က္ႏွာ-၂၁၀မွာ ရႈ႕ၾကပါကုန္)

ကဲ...ဒီေလာက္ဆိုရင္ ကံေရာဒြါရပါ ႏွစ္ခုလံုးအမွန္ဆိုတာ ဒကာဒကာမတို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္ေလာက္ၾကၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။ အထူးမွတ္ေစခ်င္တာကေတာ့ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ခြက္နဲ႔ေရ ဥပမာကိုပါပဲ..။

(ဆက္လက္တင္ျပေပးပါမည္)

..........................................................................................................မိုးသု(မႏၱေလး)

0 comments:

Post a Comment