Sunday, January 8, 2012

ေခတ္သစ္ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ သို႔ေလာ သုိ႔ေလာ ေတြးစရာေလးမ်ား..

(အရွင္ဘုရား။ ေမးစရာေလးရွိလို႔ပါ။ ဘုန္းၾကီးေတြ ကားစီးၾကတာ၊ ဖုန္းကိုင္ၾကတာ။ ေနာက္ျပီး ဘုန္းၾကီး နာမည္ ေနာက္မွာ AGTI (CIVIL) ထည့္တာတို႔လုပ္သင့္ပါသလား။ တကယ္တရားရသူေတြက ဘြဲ႔ ၊ဂုဏ္၊ ပကာသနေတြ မလိုဘူးထင္ ပါတယ္။ ကုိယ္သံဃာဘြဲ႕တပ္ရင္ျပီးတာပဲ မဟုတ္ပါဘူးလား။ ခ်မ္းသာတဲ့သူေတြက နာမည္ၾကီးဘုန္းၾကီးေတြဆိုရင္ ပိုျပီးလွူၾကပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးခ်င္းတူတူပဲမ ဟုတ္ပါဘူးလား။ ဆင္းရဲတဲ့ဘုန္းၾကီး လွူရင္ေရာ ကုသိုလ္ရတာခ်င္းတူတူပဲမ ဟုတ္ပါဘူးလား။

ခုေခတ္မွာ သံဃာခ်င္းအျပိဳင္အဆိုင္မ်ားတာ ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။သူကကားစီးရင္ ငါကလည္းကားစီးခ်င္ၾကပါတယ္။

သူတို႔ေရာ အကုသိုလ္ မရဘူးလားဘုရား။)

ဘုန္းႀကီးေတြ ကားစီးၾကတာ ဖုန္းကိုင္ၾကတာဟာ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔အညီ အပ္အပ္စပ္စပ္ျဖစ္ေအာင္ စီးမယ္ ကိုင္မယ္ဆိုရင္ စီးေကာင္း ကိုင္ေကာင္းပါတယ္။

အပ္အပ္စပ္စပ္ဆိုတာဟာ အဲဒီကားကုိ ဘုန္းႀကီးကိုယ္တိုင္ ပိုက္ဆံကိုင္ၿပီး ၀ယ္ယူထားျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ရဘူး။ ကားအတြက္ ေလာင္စာဆီကုိ ဘုန္းႀကီးကိုယ္တုိင္ ပိုက္ဆံကိုင္ၿပီး ၀ယ္ထားတဲ့ ေလာင္းစာဆီနဲ႔ ေမာင္းတာ မျဖစ္ရဘူး။ ဒကာတစ္ဦးက ေစတနာအေလ်ာက္ လႈဳထားတဲ့ ကားနဲ႔ ေလာင္စာဆီျဖစ္ရမယ္။

ဖုန္းဆိုရင္ ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ကိုယ္တုိင္ ၀ယ္ယူထားတဲ့ ဖုန္းမျဖစ္ရပါဘူး။ ဖုန္းေဘလ္ကို ကိုယ္တုိင္ပိုက္ဆံကိုင္ၿပီးေတာ့ မေဆာင္ရပါဘူး။ ဒကာလႈဳထားတဲ့ ဖုန္းလဲျဖစ္ရပါမယ္။ ေဘလ္ကုိလဲ ဒကာက ေဆာင္ေပးရတာမ်ိဳး ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ သံုးေကာင္းပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ကုိယ္တုိင္ ပိုက္ဆံကိုင္ၿပီးေတာ့ ဘာကိုမွ ၀ယ္ယူၿပီး မသံုးေဆာင္ေကာင္းပါဘူး။ ယုတ္စြဆံုး ပါဠိေတာ္ အဌကထာက်မ္းစာအုပ္မ်ားကိုေတာင္မွ ကိုယ္တိုင္ ၀ယ္ၿပီးမသံုးေကာင္းပါဘူး။

ဒကာ ဒကာမက လႈဳတာဆုိရင္ေတာ့ သံုးေကာင္းပါတယ္။

ဒါက အက်ဥ္းမွ် ေျဖေပးလိုက္တာပါ။ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔သိခ်င္ရင္ အမရပူရၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ ပါတိေမာက္ဘာသာဋီကာက်မ္းႏွင့္ ဘုရားဥေပဒေတာ္ႀကီးက်မ္းမွာ အက်ယ္ဖတ္ရႈ႕ႏိုင္ပါတယ္။

(ဘုန္းၾကီး နာမည္ ေနာက္မွာ AGTI (CIVIL) ထည့္တာတို႔လုပ္သင့္ပါသလား။ တကယ္တရားရသူေတြက ဘြဲ႔ ၊ဂုဏ္၊ ပကာသနေတြ မလိုဘူးထင္ ပါတယ္။ ကုိယ္သံဃာဘြဲ႕တပ္ရင္ျပီးတာပဲ မဟုတ္ပါဘူးလား။)

`` ငါေတာ့ ဒီဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးေတြကို ထည့္လိုက္လို႔ရွိရင္ လာဘ္လာဘေတြ ေပါမ်ားမွာပဲ´´ဆိုတဲ့ ယုတ္ညံ့တဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ဆုိရင္ မထည့္ေကာင္းပါဘူး။

``ငါဒီဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးေတြထည့္လို႔ရင္ ငါေဟာၾကားတဲ့ တရားဓမၼကို ဒကာဒကာမေတြ ယံုၾကည္စြာ သံသယကင္းရွင္းစြာနဲ႔ နာယူႏိုင္ၾကမယ္´´လို႔ဆိုတဲ့ လာဘ္လာဘကို မငဲ့ကြက္တဲ့ စိတ္မ်ိဳး၊ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ လိုအပ္လို႔ ထည့္ရတာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ထည့္ေကာင္းပါတယ္။

စာေပမွာ တစ္ခါတစ္ရံု အရွင္သာရိပုတၱရာကို နာမည္တိုက္ရုိက္ေဖာ္မျပပဲ ``ဓမၼေသနာပတိ´´ဆိုတဲ့ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးကိုပဲ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဘုရားရွင္ဟာလဲ လုိအပ္ရင္ သူရဲ႕ ``အနႏၱဇိန´´စတဲ့ ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူးေတြကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထုတ္ေဖာ္ျပသပါတယ္။

အလုပ္လုပ္တဲ့အခါမွာ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးက တစ္ခါတစ္ရံလိုအပ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ေတာင္ တစ္ခါတစ္ရံ သူရဲ႕အရည္အခ်င္းနဲ႔ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ေတြကို ထုတ္ေဖာ္ျပသရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တကယ္တရားရသူေတြလဲ တစ္ခါတစ္ရံမွာ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးေတြ လိုအပ္ပါတယ္။

လိုအပ္လို႔လဲ ဘုရားရွင္က သူ႔တပည့္သာ၀ကေတြကို ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးျဖစ္တဲ့`ဧတဒဂ္´ဆိုတဲ့ ဘြဲထူးဂုဏ္ထူးေတြကို ေပးေတာ္မူခဲ့တာေပါ့။

(ခ်မ္းသာတဲ့သူေတြက နာမည္ၾကီးဘုန္းၾကီးေတြဆိုရင္ ပိုျပီးလွူၾကပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးခ်င္းတူတူပဲမ ဟုတ္ပါဘူးလား။ ဆင္းရဲတဲ့ဘုန္းၾကီး လွူရင္ေရာ ကုသိုလ္ရတာခ်င္းတူတူပဲမ ဟုတ္ပါဘူးလား။)

တစ္ခါတုန္းက ေကာသလမင္းႀကီးက ဘုရားရွင္ကုိ ``ဘယ္သူ႔ကုိ လႈဳရမွာပါလဲ´´လို႔ ေမးပါတယ္။

ဘုရားရွင္က ``သင္ၾကည္ညိဳတဲ့သူကို လႈဳ´´လု႔ိ ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။

``ဘယ္သူ႔ကုိလႈဳရင္ အက်ိဳးႀကီးပါသလဲ´လို႔ ထပ္ေမးပါတယ္။

``သီလရွိတဲ့ သူကုိ လႈဳတာဟာ အက်ိဳးႀကီးတယ္´´လုိ႔အေျဖေပးခဲ့ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတဲ့ဘုန္းႀကီး နာမည္ႀကီးတဲ့ ဘုန္းႀကီးကိုလႈဳမွ အက်ိဳးႀကီးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သီလရွိတဲ့ ဘုန္းႀကီးကိုလႈဳမွ အက်ိဳးႀကီးတာပါ။

ကုသုိလ္ကေတာ့ ေခြးကို လႈဳရင္ေတာင္ ရပါတယ္။ အက်ိဳးႀကီးတာနဲ႔ မႀကီးတာပဲ ကြာျခားသြားပါတယ္။

မူလရွိရင္းစြဲ လယ္ေျမဟာ မေကာင္းဘူး။ ဒါေပမယ့္ စုိက္ပ်ိဳးသူက ေသခ်ာစနစ္တက် ေျမေဆြး ေျမၾသဇာစတဲ့ လိုအပ္တာေတြ ထည့္ၿပီးေတာ့ စိုက္ပ်ိဳးရင္ မူလေျမက မေကာငး္ေပမယ့္ စိုက္ပ်ိဳးတဲ့ သီးႏွံျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္သလို အလႈဳခံပုဂၢိဳလ္က သီလမရွိေသာ္လည္း အလႈဳေပးတဲ့သူက သီလရွိရင္ အက်ိဳးႀကီးပါတယ္။

လယ္ေျမက ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ စနစ္တက် မစိုက္ပ်ိဳးတတ္ရင္ ေပါင္းပင္ေတြ ေပါက္ၿပီးေတာ့ စိုက္ပ်ိဳးတဲ့ သီးႏွံမျဖစ္ထြန္း မေအာင္ျမင္သလို အလႈဳခံပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ သီလရွိပါရဲ႕ အလႈဳေပးသူက သီလမရွိဘူး ေပးလႈဳဆဲ ေပးလႈဳၿပီးမွာ အလႈဳအတြက္ လႈဳမိတာ မွားေလျခင္းဆုိၿပီး ေနာင္တေတြ ရေနမယ္ဆုိေတာ့ အက်ိဳးႀကီးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

အလႈဳခံေရာ အလႈဳေပးသူပါ သီလရွိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အတိုင္းထက္အလြန္ပါပဲ။

အက်ိဳးႀကီးတဲ့ ကုသုိလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အက်ိဳးနည္းတဲ့ ကုသုိလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကာမာ၀စရကုသုိလ္စိတ္ေတြပဲမို႔ ကုသုိလ္ခ်င္းအတူတူပဲလို႔ ေျဖမယ္ဆုိရင္ ေျဖေပးလို႔ရပါတယ္။

(ခုေခတ္မွာ သံဃာခ်င္းအျပိဳင္အဆိုင္မ်ားတာ ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။သူကကားစီးရင္ ငါကလည္းကားစီးခ်င္ၾကပါတယ္။

သူတို႔ေရာ အကုသိုလ္ မရဘူးလားဘုရား။)

ေသရင္ အပါယ္ေလးဘံု တစ္ဘံုဘံုကုိ ေသခ်ာေပါက္ဆင္းရမယ့္ ဘုန္းႀကီးေတြပဲဆိုပါေတာ့..။

ဒီေလာက္ဆုိရင္ အေျဖက လံုေလာက္ၿပီလုိ႔ ယူဆပါတယ္။ မရွင္းေသးရင္ ထပ္ေမးေပါ့။

.......................................................................................မိုးသု(မႏၱေလး)

0 comments:

Post a Comment